بازی تبلیغاتی
post-pic

مراحل راه اندازی کمپین تبلیغاتی با محوریت بازی

دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال گسترش و رشد هست ،کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمپین های تبلیغاتی با بودجه های سر به فلک کشیده ای رو برای جذب بیشتر مخاطب طراحی و اجرا میکنند.

شاید براتون جالب باشه بدونید که هزینه های صرف شده در این حوزه از سال 2021 تا 2023 چیزی حدود 1000 میلیارد دلار بوده.

یک کمپین، بسته به نیاز برند، با اهداف مختلفی طراحی و اجرا میشه . این اهداف میتونه بالا بردن آمار فروش و یا بدست آوردن لید (سرنخ) یا افزایش آگاهی از برند و… ، نکته مهم و حائز اهمیت نحوه طراحی کمپین و پیاده سازی اون به بهترین شکل هست ،چرا که یک کمپین فقط برای کسب و کارتون مخاطب جذب نمیکنه،بلکه برای برند شما هویت نیز میسازه،هویتی که مخاطب شما کسب و کارتون رو باهاش میشناسه و اگر اولین باری باشه که با کسب و کار شما رو به رو میشه، شما رو تا همیشه با اون تصویر به یاد میاره.

پس باید چه نکاتی رو طراحی یک کمپین رعایت کنیم؟

در این مقاله با سورچی همراه باشید تا قدم به قدم نحوه طراحی کمپین تبلیغاتی رو با هم بررسی کنیم و در پایان با راه اندازی کمپین با کمک سورچی آشنا بشیم.

چند نمونه برای کمپین های تبلیغاتی: تفنگداران حوزه کمپین

قبل از هرچیز، بیاید باهم به حوزه های مختلف کمپین های تبلیغاتی نگاهی بیاندازیم،اصلا کمپین های تبلیغاتی چیکار میکنند؟ آیا واقعا طراحی و راه اندازی کمپین برای کسب و کار ما نیازه؟بهتره به این سوال اینطوری جواب داده بشه که:اگر تعامل با مخاطب،آگاهی از برند شما،جذب مشتری،معرفی محصولات به جذاب ترین شکل،ایجاد انگیزه برای اولین خرید،افزایش فروش،بازگرداندن مشتریان و…برای شما به عنوان صاحب کسب و کار مهمه، پس بله ،طراحی یک کمپین برای شما نه تنها مفیده،بلکه ضروریه .

کمپین های تبلیغاتی مشخصا انواع متعددی دارند اما محبوب ترین های آنها برای مدیران بازاریابی و تبلیغات 3 دسته هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شماره 1: کمپین آگاهی از برند:در واقع شما با اجرا و طراحی این کمپین قصده معرفی خودتون به کاربران دارید.محتوای این کمپین به معنای تمام اون چیزیه که شما هستید،این کمپین فراتر از به یاد موندن اسم و لوگو کسب و کار شماست،آگاهی از برند به معنی معرفی هویت و هدف و آرمان شما به عنوان یک برند هست ،باید متوجه این موضوع باشید که از این به بعد با تصویری که در این کمپین از خودتون و کسب و کارتون نشون میدید در ذهن مخاطباتون نقش میبندین و باید همه تلاشتون رو هم برای این کار بکنید.

شماره 2.کمپین جذب مشتری:اصلا کمپین جذب مشتری یعنی چی؟به مجموعه فعالیت‌های تبلیغاتی گفته میشه که در کنار آگاهی و توسعه برند شما، به طور مستقیم باعث جذب مخاطبین خواهد شد .این کمپین، با شناسایی مشتریان حال حاضر بازار هدف کسب و کار شما، باعث میشه که اونها از برند و محصول شما آگاه شوند و جذابیت هایی که شما باید برای آنها ایجاد میکنید به سمت کسب و کار شما هدایت شوند . در قدم دوم سعی می‌کند آنها را از مرحلۀ آگاهی به مرحلۀ خرید منتقل کند.

کمپین جذب مشتری باید چشم‌اندازهای ایده‌آل کسب و کار رو با محتواهای سرگرم کننده و جذاب آمیخته کند تا مردم تصمیم بگیرند به محصول شما جدی‌تر فکر کنند. این محتواها ممکنه شامل ایمیل (متن و تصویر و…)، پست شبکه‌های اجتماعی، تیزرها و پست‌های وبلاگ باشه .

ساخت کمپین تبلیغاتی با چاشنی بازی: سورچی با طراحی محبوب ترین و جذاب ترین بازی ها و امکان شخصی سازی این بازی ها متناسب با نیاز کسب و کارشما ، رویکرد تازه ای رو در حوزه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار ها فراهم کرده.

تعامل بیشتر مخاطبان هدف شما با کسب و کارتون مهم ترین دستاورد بازاریابی دیجیتال برای شماست و سورچی با قرار دادن این بازی ها دراختیار صاحبان کسب و کار این تعامل رو در بالاترین حد ممکن به شما ارائه میده.

ساخت بازی تبلیغاتی با سورچی

 

ساخت بازی تبلیغاتی با سورچی

راه اندازی کمپین تبلیغاتی با سورچی

شما با استفاده از سورچی تنها با طی کردن چهار گام میتونید یک کمپین تبلیغاتی با محوریت بازی برای کسب و کار بسازید. باهم نگاهی به این چهار گام بیاندازیم:

گام اول: شناسایی اهداف تبلیغاتی کسب و کار

گام دوم: طراحی منطق و گرافیک بازی مطابق هدف

گام سوم: ارائه خروجی های مختلف از بازی

گام چهارم: مدیریت کمپین با پنل سورچی

بیاید هریک از این چهار گام تا رسیدن به کمپین تبلیغاتی با سورچی رو برسی کنیم.

گام اول:شناسایی اهداف تبلیغاتی کسب و کار

همونطور که قبل تر در همین مقاله بهش اشاره کردیم،هدف از ایجاد کمپین تبلیغاتی میتواند بسته به اهداف کسب و کار متفاوت باشد،معرفی محصولات یا جذب لید و افزایش فروش فرقی نداره،موارد بالا میتواند دلیل شما باشد و سورچی برای هرکدوم از اونها مزیتی رو برای کمپین شما فراهم میکنه که شما به اهداف خود برسید.

1:معرفی محصولات و خدمات: از ویژگی بازی های طراحی شده توسط سورچی آشنایی مخاطبین با محصولات شما در قالب یک بازی جذاب است.

عکس یکی از بازی ها با این ویژگی

مطمئنا به خاطر سپردن محصولات شما وقتی در قالب یک بازی به مخاطب نمایش داده شود خیلی کار راحت تری است . همچنین شما میتوانید با طراحی یک بازی تبلیغاتی به مخاطبینتون هویت و هدف کسب و کارتون رو نمایش بدید و همچنین با اعطا جوایز وفاداری اون ها رو نسبت به کسب و کارتون بیمه کنید.این موارد فقط بخش کوچیکی از مزیت های بازی تبلیغاتی برای کسب و کار شما به حساب میاد.

گام دوم:طراحی منطق و گرافیک بازی مطابق هدف

در گام اول متوجه شدیم که چرا بازی های تبلیغاتی یکی از بهترین راه های بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شماست و چه تاثیرات مثبتی بر مخاطبین شما خواهد داشت درگام دوم شما باید هدف های بازی خودتون رو مشخص کنید در این مرحله مشخص خواهد شد که کاربر با چه چالش هایی روبرومیشود و مسیر بدست آوردن امتیاز به چه شکل هست . ماموریت های جانبی در این مرحله به بازی اضافه خواهد شد ماموریت ها میتوانند امتیاز کاربر را افزایش دهند یا به ایشان شانس مجدد برای انجام دوباره بازی دهند . تعدادی از این ماموریت ها به شرح زیراست : خرید از فروشگاه، ارائه ایمیل، دعوت از دوستان ،پر کردن فرم نظرسنجی ، مشاهده یک ویدئو ، نصب اپلیکیشن و.

یک عکس برای این گام

این موارد نه تنها باعث تعامل بیشتر مخاطب با کسب و کار شما خواهد شد ، بلکه به رشد کسب و کار شما در زمینه های دیگه کمک خواهد کرد ، برای مثال با پر کردن فرم نظر سنجی شما از دیدگاه مخاطبانتون نسبت به کسب و کارتون آگاه خواهید شد و ضعف های خودتون از نظر مخاطب رو میشناسید و برطرف میکنید تا رضایت آنها را نسبت به کسب و کار خود بیشتر کنید تا مشتریان وفادار شما باقی بمانند.

گام سوم:ارائه خروجی های مختلف از بازی

خروجی بازی های ساخته شده در فرمت 5HTML خواهد بود که نیاز به نصب نداره و برروی مرورگرهای مختلف اجرا میشود و به دو شکل در اختیار کسب وکار شما قرار میگیره.:

1.اسکریپ بازی که میشه ازاون روی سایت و دامنه دلخواه استفاده کرد ،این کار به افزایش زمان سپری شده کاربر در سایت و همچنین افزایش سئو کمک خواهد کرد .

2.QR کد بازی که از اون میشه روی بسته بندی محصولات و بنر های محیطی و کاتالوگ استفاده کرد.

گام چهارم:مدیریت کمپین با پنل سورچی

و اما گام پایانی،جایی که اطلاعاتی ارزشمند برای کسب و کار و صاحبان اونها به دست میاد. در گام پایانی، پنل مدیریت کمپین بازی در اختیار کسب و کار قرار خواهد گرفت در این پنل شماره تماس شرکت کنندگان ، امتیاز کاربران و اطلاعاتی که از اونها گرفته شده قابل مشاهده و ارزیابی هست، همچنین مدیران بازاریابی میتوانند هزینه جذب کاربران رو محاسبه و برنامه های خود را برای کاهش این هزینه ها برنامه ریزی کنند.

در باب ارزشمند بودن این اطلاعات صحبت های زیادی میشه انجام داد،اما مهم ترین اونها برای آینده کسب و کار شماست،شما با اطلاعاتی که از مخاطب به دست میارید،از قبیل ایمیل،شماره تماس و…میتونید به صورت پیوسته با مخاطباتون در تعامل باشید و در sms مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ های کسب و کارتون با اونها ارتباط خود را حفظ کنید و همچنین با شناخت مشتریان و پرسونای ایشان خدمات بهترو پیشنهادات ویژه تری را در مناسبت های مختلف سال ارائه کنید . همین حالا شروع کنید

تیم سورچی امیدواره این مقاله برای شما مفید بوده باشه و کمپین بعدی که با سورچی درست میشه،کمپینی برای کسب و کار شما باشه.

نظر خود را ثبت کنید.

    شما اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکند!