بازی تبلیغاتی
post-pic

چگونه گیمیفیکیشن محیط کار را متحول می کند

چگونه گیمیفیکیشن محیط کار را متحول می کند

در دنیای امروز، تقریباً همه نامگیمیفیکیشنرا شنیده اند . در تجارت، به عنوان یک استراتژی انگیزشی و تعامل مبتنی بر داده شناخته می شود که می تواند به ایجاد انگیزه و بهبود عملکرد روزانه کارکنان کمک کند. بسیاری در جستجوی پلتفرم مناسبی مانند سورچیهستند که برای استراتژی های بازاریابی آنها مناسب باشد. 

گیمیفیکیشن می تواند به کارمندان متعهد کمک کند تا تعامل بهتری داشته باشند و درآمد بیشتری را برای شرکت به ارمغان بیاورند.با این حال، بسیاری در مورد سرمایه گذاری برای پیاده سازی گیمیفیکیشن در محل کار خود نگران هستند. در این مقاله سورچی ، ما مهمترین دلایلی که فکر می‌کنیمگیمیفیکیشن محیط کار را متحول می‌کند؛ و چرایی ان را جمع اوری کرده ایم. در اینجا به چند دلیل اشاره میکنیم: 

1) گیمیفیکیشن به تحریک محرک های درونی میپردازد
2) انگیزه کارکنان و موفقیت شرکت را به هم گره میزند
3) گیمیفیکیشن مبتنی بر داده است
4) گیمیفیکیشن اثبات شده و اینده دار است. 

1) گیمیفیکیشن به تحریک محرک های درونی میپردازد

همه ما به‌عنوان انسان ،انگیزه‌های درونیاولیه و یکسانی داریم . این محرک‌ها عواملی هستند که ما را برای انجام کاری ترغیب کرده، آن عمل را جالب و رضایت‌بخش می‌کنند. این احساس «درونی» همان چیزی است که گیمیفیکیشن را بسیار انگیزه‌بخش می‌کند.

پنج محرک درونی مهم عبارتند از:

  1. آزادی عمل و اختیار(من می توانم کنترل کنم)

  2. تسلط و چیره دستی (من می توانم بهتر شوم)

  3. تعاملات اجتماعی (ارتباط با دیگران)

  4. پیشرفت (به دست خواهم اورد)

  5. هدف (من می توانم تفاوت ایجاد کنم)

این محرک‌های درونی برای همه ما مشترک است و تحقیقات رفتاری نشان داده است که ارضای این انگیزه‌های درونی می‌تواند هر انسانی را بسیار کارآمدتر کند. گیمیفیکیشن می تواند از این انگیزه های درونی برای شکوفا کردن پتانسیل کارکنان شما، در همه عناوین شغلی و بخش های مختلف استفاده کند.

2)انگیزه کارکنان و موفقیت شرکت را به هم گره میزند

درک اینکه کداممحرک های درونیبه کارمندان شما کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشند، مهم است، اما این تنها چیزی نیست که باید در هنگام اجرای عناصر بازی در محل کار خود به خاطر داشته باشید. شما باید بتوانید تعامل شخصی خود را به عملکرد بهتر شرکت تسری دهید . 

هنگامی که یک پلتفرم گیمیفیکیشن به خوبی طراحی شده باشد، نه تنها باعث مشارکت فعال میشود، بلکه این مشارکت فعال در واقع به سمت اهداف بسیار خاص هدایت میشود. در واقع با این کار،KPIو ROI مناسب قابل اندازه گیری می شوند. 

                                                      

3) گیمیفیکیشن داده محور است 

استفاده از داده ها نه تنها بهبود یا ضعف را نشان می دهد، بلکه مکانیک های بازی در واقع از آنها برای ایجاد انگیزه در عملکرد افراد استفاده می کنند.امروزه با پیشرفت فناوری، همراه با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، کسب‌وکارها و سازمان‌ها می‌توانند از داده‌ها برای تصمیم‌گیری روزانه در تمام جنبه‌های شرکت خود استفاده کنند. 

امروزه داده ها لازمه موفقیت در کسب و کار هستند ؛ از طرفی انها تنها در طول زمان به دست خواهند امد.  پلتفرم های گیمیفیکیشن می توانند به جمع آوری داده های مرتبط برای نمایش و گزارش عملکرد کارمندان کمک کنند. 

داده‌های بدست امده مانند نرخ تکمیل، داده‌های ورودی کاربران و همچنین امتیازها می‌توانند موفقیت را به کارکنان شما تبریک بگویند. همچنین شما به عنوان یک مدیر، می توانید پروسه پیشرفت همه تیم های خود را مشاهده کنید. 

داده های مورد نیاز هر بیزنس بسته به شخصیت ان کسب و کار متفاوت است لذا برای کسب و کار شما مهم است بدانید که چه داده هایی را ردیابی و نظارت کنید.

4) گیمیفیکیشن اثبات شده و اینده دار است. 

هدف سورچی آموزش و پیاده سازی گیمیفیکیشن درهر صنعتی می باشد. ازبازاریابیگرفته تا فروش وآموزش کارکنان، گیمیفیکیشن می‌تواند به پیشرفت شرکت شما، و همچنین جذاب‌تر کردن محل کارتان برای کارمندان کمک کند.

کاربرد های گیمیفیکیشن :

  • افزایش وفاداری مشتری و افزایش درآمد

  • افزایش دانش کارکنان از طریق آموزش

  • افزایش پذیرش و استفاده از LMS (سیستم مدیریت یادگیری)

  • بالا بردن نرخ حفظ و نگهداری

  • افزایش عملکرد مرکز تماس

گیمیفیکیشن می تواند نیروی مثبتی باشد که به بهبود مشارکت کارکنان در تمام بخش ها کمک کند.ازین طریق همه گروه های سنی با هم همکاری میکنند و محل کار آنها سرگرم کننده و سازنده تر خواهد شد. 

برای دیدن نمونه‌های بیشتر ما چندمطالعه موردیعالی داریم که می‌توانید در اینجا اطلاعات بیشتری درباره آنها بخوانید. آیا نظر یا تجربه ای در مورد گیمیفیکیشن دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید !

نظر خود را ثبت کنید.

    شما اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکند!