بازی تبلیغاتی
post-pic

برندهای خودرو که از گیمیفیکیشن برای تقویت برند خود استفاده می کنند

5 برند خودرو که از گیمیفیکیشن برای تقویت برند خود استفاده می کنند

گیمیفیکیشن روشی جدید و مبتکرانه برای ترغیب مشتریان به تعامل با برندها و خرید محصولات است .

در این مقاله به بررسی اینکه آیا گیمیفیکیشن در صنایع بزرگ جایگاهی دارد یا خیر میپردازیم.

صنعت خودرو در دهه گذشته جهش های تکنولوژیکی داشته است. فناوری‌های هیبریدی پیشرفته، سوخت‌های جایگزین، و اخیراً خودروهای کاملاً الکتریکی هر روز بیشتر از دیروز شناخته شده اند.

به همراه این فناوری ها، صنعت به طور فزاینده‌ای از اصول گیمیفیکیشن نیز استفاده می‌کند تا نه تنها تجربه و وفاداری مشتریان خود را غنی‌تر کند، بلکه شیوه‌های رفتار خودروهایشان را نیز غنی‌تر کند. 

در اینجا پنج برند خودرو که از گیمیفیکیشن برای ارتقای برند خود استفاده می کنند را معرفی می کنیم.

 

شماره پنج

پورشه BONEO (وفاداری)

در سال 2018، پورشه اتریش BONEO را عرضه کرد. یک اپلیکیشن برنامه وفادارسازی برای دستگاه های تلفن همراه، که بر اتصال مشتریان به برند با در نظر گرفتن یک رابطه بلندمدت تمرکز دارد. برنامه به خودرو متصل میشود و به مالکان این امکان را می دهد که آواتار خود را داشته باشند و "جعبه هایغنائم" را دریافت کنند. جوایز مالک این لوت‌باکس‌ها میتواند از یک فنجان قهوه رایگان تا داشتن یک پورشه رایگان برای آخر هفته باشد. 

زیبایی ویژگی Loot Box BONEO این است که جوایز آن مبتنی بر شانس است. این امر دریافت و باز کردن Loot Box را هیجان انگیزتر می کند!

شماره چهار

فورد - برگ‌های کارآمد

فورد با استفاده از گیمیفیکیشن ، تجربه‌ای به نام «برگ‌های کارآمد» را در سال 2013 ایجاد کرد. این برگ‌ها به‌صورت دیجیتالی در داخل خودرو نمایش داده می‌شوند و به نحوه رانندگی مالک واکنش می‌دهند. هرچه راننده کارآمدتر رانندگی کند ، برگها رشد می کنند و راننده برگهای بیشتری به دست خواهد اورد؛ همچنین اگر با کارایی کمتر رانندگی کنید ، برگها پژمرده می شوند. 

برگ های کارآمدی امروزه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند و نمونه خوبی از استفاده از گیمیفیکیشن برای تشویق رفتارهای خاص هستند.

شماره سه

WAZE - ناوبری Gamified

WAZEنمونه‌ای عالی از مشارکت کاربر برای غنی‌سازی تجربه مشتری و به‌روز نگه داشتن یک اپلیکیشن به‌طور مستقل از طریق مشتریان درگیر است. WAZE زمانی که متوجه ترافیک، دوربین‌های سرعت جدید، تصادفات یا حتی مسیرهای بهتر می‌شود، با توجه به بازخورد کاربران به  روز میشود. هنگامی که کاربر یافته های خود را وارد می کند، اطلاعات در دسترس هر کاربر دیگر WAZE قرار میگیرد. 

WAZE همراه با به روز رسانی مسیر، به بازیکنان امتیاز می دهد زیرا آنها به طور منظم اطلاعات را به روز میکنند. این امتیازهای کاربر به «سطح» کاربر در حساب کاربری او و همچنین نشان‌های انجمن در انجمن آنلاین نسبت داده می‌شود.

شماره دو

Hyundai - The Walking Dead ChopShop

در سال 2013، زمانی که «مردگان متحرک» بینندگان جهانی داشت، هیوندای شروع به کار کرد و برنامه بازی موبایل خود را با نام «The Walking Dead Chop Shop» ایجاد کرد. 

این برنامه یک کمپین بازاریابی گیمیفیکیشن بود که کاربر را در دنیایی غوطه ور می کرد که در آن می توانست یک ماشین هیوندای را با هر چیزی که برای زنده ماندن از دست یک زامبی نیاز داشت، به طور کامل پیکربندی کند. زره‌ها، سلاح‌ها و میخ‌های دفاع از زامبی‌ها تنها تعدادی از مواردی بودند که کاربران می‌توانستند روی خودروی خود اعمال کنند. 

همراه با این اپلیکیشن رایگان، کاربران می‌توانند در فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت کنند و به سوالات پاسخ دهند تا قفل ویژگی‌ها و تجهیزات جدید را باز کنند، در نهایت می‌توانند خودروی دفاعی زامبی مجازی خود را با جامعه به اشتراک بگذارند و آثار خود را برای شرکت در قرعه‌کشی یک سفر به نیویورک کامیک کان در آن سال ارسال کنند.

پس از اینکه کاربران طرح‌های خود را ارسال کردند ، فینالیست‌ها اتومبیل‌های خود را در زندگی واقعی ساختند و برنده توسط رابرت کرکمن، خالق The Walking Dead انتخاب شد.

شماره یک

تسلا آرکید (Arcade)

شماره یک در لیست ما تسلا است. وقتی صحبت از نوآوری، افزایش انتظارات و کمی سرگرمی به میان می آید، شرکت های کمتری مانند تسلا وجود دارند. 

به عنوان مثال، صفحه نمایش لمسی غول پیکر آنها، کنترل منحصر به فردی را بر عملکرد خودرو، امنیت و اتصال به شبکه به مالکان می دهد. 

اما اخیراً، همه اتومبیل‌ها از سال 2018 به بعد دارای «تسلا آرکید» هستند که به مسافران اجازه می‌دهد بازی‌هایی مانند «Beach Buggy Racing 2، CupHead و Stardew Valley» را انجام دهند .

همچنین مجموعه‌ای از پلتفرم‌های سرگرمی مانند YouTube، Netflix، Hulu و Twitch نیز در ارکید وجود دارند. نه به شکل "کارائوکه" بلکه دقیقاً همان چیزی که شما فکرش را می کنید.

 

خلاصه 

گیمیفیکیشن یک راه قدرتمند برای جذب مشتریان و وفادارسازی است. این شرکت‌های خودروسازی با استفاده از بازی‌ها برای ارتقای برند خود نشان داده‌اند که می‌دانند چه چیزی برای علاقه‌مند نگه داشتن مردم به محصولاتشان لازم است.

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود تصویر برند خود هستید، در نظر بگیرید که چگونه گیمیفیکیشن می تواند به شما کمک کند. اینجا راکلیککنید تا محتوای بیشتری مانند تصویر بالا را ببینید و الهام بگیرید!

 

نظر خود را ثبت کنید.

    شما اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکند!